.

.

Kad kengur uzme bubamaru

Purać (prvi s leva) sa prijateljima

DUŠAN PURAĆ FUDBALSKI GLOBTROTER IZ NOVOG SADA ZAPOČINjE NOVU MISIJU

I ove godine ću da dovedem talente iz Australije da vide i uče fudbal u mojoj zemlji, tu gde sam ja sticao znanje, kaže Purać.

Australiju je osvojio fudbalskom čarolijom, igrom i proizvodnjom novih zvezda s „bubamarom“ i kao penzioner vratio se u rodni Novi Sad. Dušan Purać (66), nekadašnji fudbaler Vojvodine, Novog Sada, OFK Beograda, zagrebačkog Dinama, Grashopersa i Jugala, dvostrukog šampiona novog kontinenta, a kasnije vlasnik fudbalske akademije u Sidneju, međutim, nema nameru da sa vršnjacima igra šah u parkiću na njegovoj Detelinari.

Purać u dresu OFK Beograda

Purać u dresu OFK Beograda

FUDBALSKI HARI POTER

Dušan Purać se u Australiju odselio 1975. godine i poneo dres Jugala, kluba naših iseljenika s kojim je dva puta bio šampion. Od novinara je dobio epitet “beli Pele” i smatrali su ga za najbljeg tehničara. Igračku karijeru završio je sa 29 godina, posvetio se biznisu, ali se 1989. godine ponovo vratio “bubamari”.

– Nisam mogao da gledam kako se na terenu loše radi sa decom, pa sam otvorio školu fudbala, koja je prerasla u fudbalsku akademiju po mom imenu – kaže Purać koga su najpre prozvali “starmejkerom”, a zatim je dobio nadimak “fudbalski Hari Poter”.

Jesam, što se kaže, u zasluženoj penziji ali ostajem veran fudbalu, koji je, zapravo, moj život – kaže Purać. – Nemam mira, stalno sam u pokretu i u društvu koje zanima najvažnija sporedna stvar na svetu. Treneri su mi bili Jovan Maglić, Radomir Krstić, Vujadin Boškov, Sava Antić, Branko Zebec, Zorislav Srebrić, Domagoj Kapetanović… I zaista sam mnogo od njih naučio. To znanje sam kasnije prenosio na generacije mladih fudbalera u Sidneju.

Akademiju je osnovao 1987. godine kraj čuvene Menli plaže kroz koju je za 26 godina prošlo više od 5.000 dečaka i devojčica.

To su sve, zaista, sjajni sportisti, od kojih su neki nastavili karijeru fudbalera, dok je deo u ranoj mladosti promenio interesovanja, ali je bitno da su se bavili sportom. Recimo, u Crvenu zvezdu sam 90-tih godina prošlog veka doveo Romana Nikolića, koji je bio rezerva Darku Pančevu, a Stevan Ostojić je tada govorio da je reč o sjajnom centarforu. “Moje dete“ je i vrhunska fudbalerka, kapiten Australije, Kolet Meklejn, srebrna lopta planete, kao i Hari Kjuel igrač Liverpula i Galatasaraja. Vojvodini sam, u vreme kada je trener bio Ivica Brzić, preporučio izdanak moje škole, Aleksandra Jovanovića, koji je kasnije bio najbolji štoper Koreje po rečima Sven Gorana Esriksona i prešao u Kinu kod Dragomira Okuke – priča Purać.

Zaljubljenik u fudbal je u prethodnih 10-11 godina, svakog leta dovodio mlade igrače iz Australije na fudbalsko usavršavanje u Srbiju. Tako je 50 fudbalera imalo priliku da trenira sa igračima Crvene zvezde, Vojvodine, Novog Sada, Proletera…

I ove godine ću da dovedem talente iz Australije da vide i uče fudbal u mojoj zemlji, tu gde sam ja sticao znanje. Svi koji su do sada bili u Srbiji, poneli su predivne uspomene i sjajne utiske, ne samo na fudbalskom planu nego su stekli prijatelje, upozanli se s našim načinom života… Oni pronose dobar glas o nama i lepo je bilo ugostiti ih. Moja misija je fudbal i najviše uspeha imam u radu s mlađim kategorijama – kaže Purać.

Klubovi s kojima je Purać ostvario saradnju, u znak zahvalnosti su dobijali na poklon garniture opreme i fudbalske lopte.

 Dušan Purać

Dušan Purać

To je znak pažnje i poštovanja što su izašli u susret međunarodnoj fudalskoj priči. Trenutno sam u Novom Sadu, ali krajem proleća putujem u Sidnej u moju akademiju koju sada vodi Endrju Van Halen, sjajan holandski stručnjak. Naravno, vraćam se početkom leta sa novim talentima, neka vide kako se kod nas barata s loptom. Smatram da s mojim iskustvom i znanjem mogu još mnogo da doprinesem razvoju fudbala. U svemu tome materijalni momenat me ne interesuje jer imam penziju od koje pristojno živim – ističe Purać.

FILM OD 180.000 DOLARA

Želja Puraća, ne krije, je da se njegov film prikaže na nekom od naših tv kanala i to, kako naglašava, u okviru obrazovnog programa.

– Tu se lepo vidi šta su radili igrači s ovih prostora pre 20 godina i dobro bi poslužio za edukaciju onih koji dolaze. Taj film je FIFA prikazivala na seminarima, a sniman na više lokacija, u Australiji, SAD, Engleskoj, na našim stadionima… Sponzori su bili Nokija i Koka kola, koštao je 180.000 dolara, promovisan u klubu Fulam u Londonu, prikazivan na svim kontinentima. To su fudbalski klasici, standardi bez granica i vremena, trikovi koji uvek imaju primenu – rekao je Purać.

Kao poseban segment u školi fudbala, mesto zauzima jedinstven film o fudbalskoj tehnici „ Umetnost fudbala“ na DVD u dva dela po 45 minuta, snimljen još pre 20 godina ali nije izgubio ni minut na aktuelnosti.

– To su trikovi poput onih koje danas izvode Mesi i Ronaldo. Sve je na mašti zasnovano, a demonstratori su bili majstori fudbala, Dejan Savićević, Darko Pančev i Zvonimir Boban. Oni su po preporuci Miljana Miljanića, kao tri najbolja mlada igrača na planeti prikazivali osnove fudbala pa sve do najtežih vežbi i uvođenje u trikove iz nivoa u nivo – priča Purać.

Pioniri Novog Sada sa novim loptama

Pioniri Novog Sada sa novim loptama

Ivan Bajić

The post Kad kengur uzme bubamaru appeared first on List Sport.

Share on Google Plus

About maksovsport

0 коментара :

Постави коментар